Nordmaling | SD Umeåregionen

Nordmaling

Öppet brev till alla kommuninnevånare.

När budgeten och verkligheten avviker så är det verkligheten som gäller,

vartill budgeten skall anpassas.

En kommunal budget (som alla andra budgetar) skall spegla anpassning till ett scenario som med fakta analyserats fram .. inte visionerats fram.

En budget som är anpassad till en vision istället för en realitet kraschar redan den andra januari. Fel av mig .. är redan kraschad i sin tillkomst.

All verksamhetsutveckling börjar med att skaffa verktyg till att infånga full och otvetydig dagsfärsk information för att kunna analysera hur, vem, vad och vilka beslut som måste tas löpande.

Detta förfaringssätt är sålunda verklighetsanpassat och inte visionsanpassat.

En varaktig förändring består inte i att anpassa önskvärda siffror och argument om förhoppningar på papper eller i en dator. En varaktig förändring grundar sig på kontinuitet, utvecklade kunskaper och förändrade attityder till och inför den verklighet som hela tiden försöker springa ifrån oss. Ständigt.

SD Nordmalings föreslagna kommunbudget bygger inte på större kunskap om verkligheten än vad något annat partis budget gör.

Men SD:s budget har iallafall anständigheten att ta höjd för ofrivillig bristande insyn i kommunens räkenskaper och föreslår därför att fördela medel för kommande verksamheter i kommunen, grundat på bl.a. medeltillskott till ekonomi- tjänstemännens kompetensutveckling och deras därmed kloka införskaffande av nya bättre rutiner, och verktyg för ekonomins styrning, rapporter och åtgärder i realtid. Grunden för organisationens byggande, bevarande och fortlevnad och att alla kan få medverka.

För SD Nordmaling

Mikael Larsson

Bo Bäck

Gert Karlsson

Ledamöter i kommunfullmäktige Nordmaling

Klicka på länken nedan för att läsa mer ..

SD BUDGET NORDMALING   2021 -2  200519-1105

Ekonomin i Nordmalings kommun

Sverigedemokraterna i Nordmaling föreslår följande systemförändring i arbetet med att rädda ekonomin:

Att införa ett helt partiöverskridande arbetsutskott med en ledamot från varje parti, skulle vara början till ett fruktsamt samarbete samt fasa ut nuvarande polarisation.”

Sverigedemokraterna i Nordmaling

Detta är huvudbeståndsdelarna i vår vilja att medverka till en hållbar
utveckling av Nordmalings kommunen.
Dessa kommer att ligga till grund för vårt arbete i och för kommunen.
Alla kan vara med och hjälpa oss och sig själva i denna vår strävan,
att understödja och förbättra vår kommun.
Rekvirera vårt SD valmanifest genom att ”klicka” på bilden, eller sänd epost till
gert.karlsson@sd.se

.